Wedstrijdverslag

Dongen E8
12-12-2015

Scheidsrechter:   Wiel, T.P.A. van de
Na een matige start van beide teams, was het RKDVC die zich na 10 minuten herpakte en de druk opvoerde.
Vanaf dat moment slaagde Dongen er nauwelijks in uit te breken en had de grootste moeite om RKDVC van scoren te weerhouden. Vooral Magloire is voor de Dongenaren een lastige om te stoppen , met zijn snelheid weet hij steeds vrij eenvoudig langs de verdediging van Dongen te lopen.
Mees mist in de 14e minuut maar net met een mooi schot op goal. In de 15e minuut word Rick gewisseld met Sil en word de druk steeds verder opgevoerd en weten de spelers elkaar steeds beter te vinden, met een mooie goal tot gevolg in de 16e minuut door Sil, precies 1 minuut nadat hij in het veld kwam.
RKDVC blijft aanvallen, in de 18e minuut een mooie aanval , opgezet vanuit het middenveld door Maikel, die de bal doorschuift naar Daan, die hem vervolgens direct voorgeeft op Sil , die zich dan helaas vastloop in de verdediging van Dongen. Kansen in overvloed voor RKDVC zoals een mooie corner van Sil op het hoofd van Daan die helaas de lat vind.
In de 20ste minuut is het dan uiteindelijk Dongen die voor het eerst in de wedstrijd echt doorbreekt , maar ook deze aanval word gestopt door een mooie actie van Magloire, en direct bouwt RKDVC de druk weer op en na een mooie voorzet van Jaime tikt Sil de 2-0 in.
Na de spelhervatting is er direct weer een mooie kans voor RKDVC , Daan geeft de bal voor aan Sil die dribbelt richting doel en geeft de bal voor aan Mees die haalt uit maar mist het doel helaas op een haar na , daarna volgt nog een mooi afstandsschot van Sil waarna de scheids affluit en is het rust.
De 2e helft lijkt Dongen zich te hebben hersteld en opent direct de aanval, in de 37ste minuut word een aanval gestopt door Maikel, en in de 39ste minuut door een redding van Sem na een mooie corner van Dongen, RKDVC weet zich even geen raad met het totaal andere spel van Dongen direct na de rust, en wederom word een mooi schot op goal gered door Sem.
Langzaam weet RKDVC zich dan toch te herpakken en Dongen terug te dringen op de eigen helft, via een uitbraak van Sil die hem vervolgens direct doorspeelt op Rik voeren ze de druk weer op , het schot op goal van Rick word gestopt door de keeper van Dongen, vanaf de 44ste minuut zit RKVC weer terug in het spel en domineert wederom, na diverse gemiste kansen, blijft uiteindelijk de 2-0 op het scorebord fluit de scheids af.
Kortom, een mooie wedstrijd , waarin RKDVC domineerde en de meeste kansen kreeg, maar helaas maar 2 keer het doel wist te vinden.